woensdag 14 mei 2014

Even een kleine voorstelling...

Even een kleine voorstelling...

Ik ben Sara, 29 jaar en voor de 3de keer zwanger. Al moet ik zeggen, voor de vijfde keer... Jammer genoeg kreeg ik met 2 miskramen af te rekenen. Maar ik heb nu 2 perfect gezonde dochters, en baby nummer 3 doet het ook geweldig goed in mijn buik.

Baby nummer 3 -die tot de geboorte de naam wezzelkontje krijgt- is van een andere papa. Na veel verdriet en ellende ben ik van mijn ex gescheiden, en stilaan verliefd geworden op mijn beste vriend (W). Waarmee ik dus nu een kindje krijg :-)

Ik voel me een beetje een nieuwe mama, omdat ik het gevoel heb dat ik met deze baby alles anders aanpak. Komt het door het ouder worden? Komt het door een andere man/relatie? Geen idee... Maar het voelt juist, dus volgen we het gevoel.

De eerste 'andere beslissing' was afstappen van het ziekenhuisgebeuren rond de bevalling. Ik ga op controle bij een geboortehuis en hoop daar ook te kunnen bevallen. De huiselijke sfeer, de ontzettend lieve vroedvrouw,... Het voelt allemaal juist. Zolang er geen complicaties optreden kan ik daar bevallen, iets waar ik heel hard naar uitkijk!

Het was ook die geweldige vroedvrouw die me andere beslissing nummer 2 deed nemen. Borstvoeding.
De oudste 2 dochters kregen kunstvoeding. Mijn partner toen was nogal anti-borstvoeding, en ik zag het niet zitten om eraan te beginnen zonder de juiste steun.
Deze steun vind ik wel bij W. Dus gaat wezzelkontje borstvoeding krijgen! Hopelijk 6 maanden uitsluitend bv, nadien wil ik bijvoeden via de rapleymethode (ineens ook andere beslissing nummer 3 :-) )

Andere beslissing nummer 4 was eentje die ik mezelf ervoor nooit zag nemen. Ik kan ook niet zeggen vanwaar de ommekeer of wie me op dat idee bracht, ineens was het er. Ineens dacht ik 'laat ik herbruikbare luiers gaan gebruiken'.
Dus als alles goed gaat zal wezzelkontje over een 12tal weken kleurrijke, milieuvriendelijke luiers aan't poepke hebben :-)

Zo, dit was even de kleine voorstelling en toelichting waarom ik me nu een nieuwe mama voel. Ik hoop vaak mijn ervaringen te kunnen delen, en op de duur andere mensen te inspireren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten