maandag 5 oktober 2015

We nemen de draad weer op

Bloggen lukte het voorbije jaar niet :) 
Ondertussen ben ik 30, heb ik een dochter van 8, een dochter van 5 en een zoon van 14 maanden. Wezzelkontje besloot op 28juli zijn naam te veranderen in Bowie Vanleeuw.
Ik voel me nog steeds een nieuwe mama, die nog steeds borstvoeding geeft, gelukkig maar want Bowie is verslaafd :) de wasbare luiers zitten ook geregeld rond het poepje, in combinatie met wegwerpluiers, naar gelang de drukte in ons gezin.
Want dat was wennen, van 2 kindjes naar 3. Gelukkig zijn zijn zusjes zot van kleine broer, want dat lijkt me niet altijd evident. Maar ze houden van hem, ongelooflijk veel.
Wat ook helpt in het zoeken naar evenwicht binnen ons gezin is dat ik thuisblijf van mijn werk tot onze kleine man naar school gaat. Deze beslissing nam ik in functie van de borstvoeding. Ik zag er tegenop de kolven en te oefenen met flesjes, dus krijgt Bowie nu al 14 maanden en 1 week live borstvoeding. En daar gaan we nog een hele tijd mee door! Liefst tot minstens 2jaar, en stiekem hoop ik op nog langer!
Als iemand me 5jaar geleden zou gezegd hebben dat ik zou bevallen bij de vroedvrouw thuis, borstvoeding zou geven, mijn kindje dragen en wasbare luiers en maandverband zou gebruiken zou ik eens goed gelachen hebben, want ik ben geen geitewollensok.
Maar nu weet ik beter... Ik ben een nieuwe mama!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten