donderdag 22 oktober 2015

Keuzes maken

Gisteren kreeg ik de vraag 'Hoe doe je dat financieel, dat thuisblijven?' Het antwoord is heel simpel, keuzes maken. Ik koos ervoor om Bowie volledig zelf op te voeden, zonder crèche of onthaalmoeder. Dat op zich spaart ons al zo'n 450€ per maand uit.
We hebben daardoor ook geen 2 auto's nodig, ik doe veel tevoet. In situaties waar we een transportprobleem hebben, mag ik de auto van mijn mama lenen, waardoor we zelden een probleem hebben
Uiteraard moet ik opletten met wat ik koop. Maar je hebt niet veel nodig om gelukkig te zijn. De grootste luxe die ik nietmeer zou kunnen missen is mijn iPhone ;) 
We gaan zelden uiteten, maar Bowie heeft geen zittend gat tijdens het eten, dus dat zouden we zowiezo niet doen op dit moment :)
Verder mogen we minstens 1x/week gaan eten bij ouders en schoonouders, waar we ook dankbaar voor zijn...
Maar ookal gaan we geen 3 keer per jaar op reis, hebben we geen veel te dure Audi of BMW, en moet ik 'sparen' voor ik een dure aankoop kan doen, toch zou ik het niet wisselen, elke dag veranderingen zien, hem live de borst geven wanneer hij daar zin in heeft, en elke dag de meisjes van school kunnen halen.
Ieder maakt zijn keuzes, ik maak jouw rekening niet, jij hopelijk ook niet de mijne :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten