maandag 19 oktober 2015

Online shoppen

In deze tijd, met overal internet, een smartfoon en veel social media is shoppen veel te makkelijk... Op Facebook zijn ontelbare verkoopsgroepen, die dagelijks op mijn tijdlijn verschijnen en waar ik maar al te graag op klikte. Ook al hebben de kindjes niks nodig, hebben ze kleren in overvloed, toch bleef ik kopen. Het thuiszijn doet daar denk ik geen goed aan, want wanneer andere mensen op hun werk zijn, ben ik online.
Omdat het echt de spuigaten uitliep besloot ik een koopstop in te lassen, niks kopen gedurende de hele maand oktober. Alleen voedsel. Ondertussen zijn we 19 oktober en heb ik nog niet gezondigd :)
Toegegeven, het is moeilijk, net zoals bij elke 'verslaving'. Zie ik iets mooi passeren stel ik mij de vraag 'heb ik dat nodig?' En elke keer is het antwoord nee. 
En het geeft bevrijding, want ik had het echt niet meer in de hand. 
Nu moet ik heel eerlijk toegeven dat er nog dingen toekwamen die ik in september kocht, en zo mijn shopnood toch werd bevredigd, dus in november zal het waarschijnlijk nog harder zijn ;) want ook die maand koop ik niks, hoop ik 😇

Geen opmerkingen:

Een reactie posten